Henkilöbrändäys



 

kuva @mikkohartikainenphotography

Fysioterapeutit ovat useimmiten yrittäjiä, nykyaikana henkilöbrändääminen on merkittävässä roolissa etenkin palvelualalla. On tärkeää tulla nähdyksi ja kuulluksi, pilaamatta mainettaan ja antamatta katteettomia lupauksia. Kaiken jaetun tiedon tulee perustua tutkittuun tietoon. Ammattitaitoomme saamme hyvän perustan koulutuksen kautta, mutta vasta työelämä tekee meistä ammattilaisia. 

Mikä erottaa minut muista? Mikä saa asiakkaan valitsemaan minut osaajana kaikkien muiden osaajien joukosta. Keskeistä on asiakkaan kohtaaminen, se että meillä asiakkaan kanssa "synkkaa". Olen onnellinen, että pääsin opiskelemaan fysioterapiaa. Toivon, että voin esimerkilläni voimauttaa äitejä huolehtimaan terveydestään ja uskomaan siihen, että ruuhkavuosien keskelläkin aikaa löytyy jos motivaatiota löytyy. Instagram tililläni @anniinanig käytän slogania "if I have the time for it, you do too". 

Olen kuuden pienen lapsen äiti. Lapseni ovat 2, 4, 5, 8, 9 ja 13- vuotiaat. Haluan toimia esimerkkinä hyväksymällä oman vartaloni, haluan näyttää, että liikunnasta voi nauttia ja olla terve vaikka onkin ylipainoinen. Haluan, että ikääntymiseni merkit näkyvät rehellisesti somekuvissani, raskauden jättämistä jäljistä kehossa pitäisi olla ylpeä. Haluan näyttää, miten tärkeää psyykkiselle hyvinvoinnille on pitää huolta fyysisestä hyvinvoinnistaan, haluan näyttää, miten merkityksellistä koko perheen hyvinvoinnille on yksilön hyvinvointi. 

Omasta kehosta nauttiminen, normien haastaminen, seksuaalisuuden esille tuominen ja siitä kiinni pitäminen ovat minulle tärkeitä ja haluan näitä aiheuta tuoda esille myös brändiin kautta. Haluaisin, että ihmiset harkitsisivat kemikaalien ja hormonien työntämistä vartaloonsa. Haluaisin näyttää, mikä vaikutus on esimerkiksi joogalla ja yleisesti liikunnalla ihmisen hyvinvointiin, miten pitkälle pärjää ilman medikalisaatiota, kun vähän näkee vaivaa ja oppii paremmat elämäntavat. Kyseenalaistan digitalisaation vaikutukset lasten ja nuorten psyykkiseen fyysiseen kehitykseen. Haluaisin, että ihmiset ajattelisivat, että mitä ”instant gratification” tekee ja mitä viidentoista sekunnin somekelojen selaaminen tekee. Ihmisiltä häviää sinnikkyys, keskittymiskyky, kyky odottaa asioita ja kyky sitoutua. 

 

Ulkoisesti koitan olla hyvin röyhkeästi oma itseni. Tuon esille vartaloni hyvin häpeilemättä ja pukeudun vaatteisiin missä minulla on hyvä olla. Pystyn esiintymään mediassa ja luonnossa ihan omana itsenäni täysin ilman meikkiä. En häpeä mitään enkä pelkää olla juuri sellainen kuin olen.

 

Nykyiset kollegani sanoivat, että kun Anniina lähtee pois työpaikalta, me tarvitsemme tänne radion. Minulla on paljon sanottavaa ja haluan tulla kuulluksi. Haluan, että ihmiset ajattelevat ja kyseenalaistavat omaa tapaansa elää, kyseenalaistavat yhteiskunnan normeja ja omia tapojaan. Ystävät sanovat myös, että olen hyvin suorapuheinen ja suoraviivainen, tämä sopii erittäin hyvin brändiini, haluan, että ollaan avoimia ja rehellisiä ja suorapuheisia. Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja nykymaailmassa ei pelkästään puhuta vaan myös näytetään se. Henkilöbrändini slogan voisi olla ”haasta paska”!



 

 

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit